Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Klucíííí, Maruna má vši

     zakřičel malej sousedovic Ládík z okna do ulice senzaci první kategorie. Hned ale v okně zmizel a bylo slyšet jen řev a Ládíkovy prosby, aby ho maminka nebila, protože už to nikdy neudělá.

     Psala se tehdy padesátá léta a přesto, že na pražské proletářské periférii nevládla žádná ortodoxní hygiena, cejch všivák nebo všiváci, hrozil veřejným zatracením.

     Já si teď dovolím udělat přes své window to samé, co Ládík tehdy z okna před dlouhými desetiletími. Určitě bych si to nedovolil, kdybych nevěděl, že hygienické praktiky v naší rodině, hlavně ze strany mojí ženy mi kolikrát připadájí jako přehnaná buzerace. Skříňky a poličky v koupelně či WC, mají podobu skladu dobře zásobené drogérie.

     „Broučkové utíkejte, Chemickej Alí troubí do útoku,“ komentuji manželku na válečné stezce se sprejem Biolitu v ruce. Každý minivetřelec je odsouzen k chemickému trestu smrti, každý zápach je okamžitě popraven barevnými kuličkami v toaletní míse, či vonným gelem číhajícím v rohu. Ač je v tomto žena nekompromisní, přesto se mi podařilo malé vítězství v dohodě, že pavouci v garáži a v suterénu se nechávají žít.

     Ale zpět k tomu zavšivenému problému. Vešky napadly obě vnučky, které u nás trávily pololetky i jejich milovanou babičku. Psa Bobše i mě ušetřily. Mohl bych si v této souvislosti přihřát polívčičku o své čistotnosti, ale neudělám to. Nikdo by mi to nezblajznul, jednak mě znají a také vědí, že vši vegetí ve vlasech, které děda už dávno nemá.

     Byla by to jen vší epizodka, která by nestála ani za zmínku, kdyby se to nestalo opakovaně. Kde je toho příčina. Kdyby měly mršky alespoň pruhované zadečky, tak bychom věděli, že jsou na vině Amíci. Udělali nám to totiž už jednou, to když v době budování Jednotných zemědělských družstev, poslali na naše lány, mandelinku bramborovou s výrazným pruhovaným symbolem z jejich státní vlajky. Yenkiové v tom tentokrát nebudou, tak kde je zakopanej pes?

     „V penězích,“ vloží se do mých otazníků manželka.

     „Co to říkáš, v penězích, to snad nemyslíš vážně. Já si vzpomínám, jak asi v druhý třídě úča Ševčíková tahala za uši mojí spolužačku Kobylkovou, že má za ušima muňky.  „Ať ti to máma namaže petrolejem, nebo ty vši dostane celá třída,“ žádala tehdy rozčíleně třídní. Věčně rozcuchaná Kobylková vypadala jak malá čarodějnice, to je pravda, ale asi ten petrolej tehdy zabral, protože si nevzpomínám, že bych vši někdy měl. Jo blechy jo, ty mě občas potrápily, ale tam byl na vině Míša, pes mýho dětství. Ten byl samá blecha a já mu je v kožichu lovil. Hele, poslouchej, já ti v tom měl takovej cvik, že mi žádná potvora neutekla. Hranou otevřený dlaně jsem jel proti srsti a ve vzniklý pěšince v bílým podrostu jeho zrzavýho kožichu……….., hele počkej, kam deš?“

      „Pryč, protože já vo voze a ty vo koze. Já myslela, že řešíme současnost a ty vytáhneš něco, co s tím vůbec nesouvisí. Jo, a abych zůstala u těch peněz, tak odvšivovací set, igelitová přilba, lahvička s chemií a k tomu přiložený všiváček stál přes tři stovky. Můžeš mi oponovat, že to není problém, ale  svobodná máma se třemi dětmi a na podpoře tě s takovou radou pošle ke všem čertům a možná, že i dál.

     Asi bude mít manželka pravdu a já už nenapíšu ani řádku, protože se z toho všeho začínám drbat po celém těle.

 

Autor: Zdeněk Kloboučník | neděle 6.3.2016 19:20 | karma článku: 18,09 | přečteno: 663x
  • Další články autora

Zdeněk Kloboučník

„Ale dědo, kurva se neříká,...

...máš tu vnučky tak se ovládej, co z těch holek potom má vyrůst“, opře se do mě manželka pro moje prostořeké zaklení. Do nastalého ticha se po špičkách ozve odvážnější z potomků.

7.1.2024 v 15:03 | Karma: 21,16 | Přečteno: 599x | Diskuse

Zdeněk Kloboučník

I moje generace měla svoje důchodce

Žádná trága, bylo to normálka, tak proč je to dnes trochu jinak? Já si fakt nevzpomínám, že my, co jsme tehdy chodili hákovat, nadávali na ty, co měli odhákováno a užívali si důchod.

16.10.2023 v 11:19 | Karma: 36,64 | Přečteno: 1069x | Diskuse| Ostatní

Zdeněk Kloboučník

Cikáni a gádžové

Nedávno na Interview TV24 byl hostem pan Patrik Banga. Bezesporu člověk s velkým renomé. V jednom mě ale překvapil, když na konstatování redaktora, že většinová společnost spíš straní Ukrajincům snad proto, že oni pracují?

11.8.2023 v 17:46 | Karma: 39,12 | Přečteno: 1790x | Diskuse| Ostatní

Zdeněk Kloboučník

Pan prezident

Pan prezident se chová opatrně a diplomaticky. Tady připusťme, že asi musí, chce-li být hlavou nás všech. Přesto se někomu může zdát, že je to chvílemi jak u chytrý Horákyně, co dokázala bejt nahá i voblečená.

1.7.2023 v 18:09 | Karma: 26,01 | Přečteno: 639x | Diskuse| Ostatní

Zdeněk Kloboučník

Casanovou na starý kolena

Umění balit holky se v partě kluků a později chlapů, už od puberty vždycky cenilo. Kdo to uměl, stál na vyšším šprinclíku hierarchistických štaflí začínajících mistrů světa.

23.3.2023 v 21:45 | Karma: 20,88 | Přečteno: 405x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb se utkají v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42

Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která bude...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

  • Počet článků 191
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1318x
Důchodce na plnej úvazek

Seznam rubrik