Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Policie, vylezte a zůstaňte ležet!

     Co já s tím našim čoklem ještě nezažiju. Když býval štěně, jeho den měl jen dvě fáze. Spaní nebo řádění. Je pravda, že na nábytku či botách ve své rané fázi žití, moc škody neudělal.

     Měl spadeno jen na věci, které se volně pohybovaly v prostoru. Jednou strhl ubrus, jehož třásně mihotaly v letním průvanu, jindy rozkousal USB kabel, rozhoupaný tím, jak o něj zavadil. Jednou to bylo ale „vo fous“. Vylezu z vany tak, jak mě pánbů stvořil a utírám se. Ve chvíli, kdy se volná část mé nahoty rozhoupala, nikoli průvanem, ale intenzivním utíráním zad, ten parchant, nutkaný svým loveckým pudem, zaútočil. Tomu výskoku chyběl snad jen centimetr. Málo chybělo a já bych ho honil po bytě a křičel „fůůůůj je TO, nežer TO, dej TO sem". A tehdy poprvé jsem si myslel, že ho zabiju. Uvědomil jsem si, že to štěňátko svojí divokostí začíná být nebezpečné.

     „Víte, to je těžký,“ povídá mně paní pejskařka, kterou jsem občas potkával a které jsem záviděl, jak jí její dva vlčáci poslouchají. „Ti moji jsou služební plemeno, ten váš je loveckej a navíc norník. Von je tak naprogramovanej. Musí si v tý noře umět poradit sám. Tam žádný vaše povely neslyší a von je ani nečeká.“ Konstatování odbornice přes pejsky jsem přijal se smířením, že z Bobše policejního psa nevychovám.

     Než jsme se přestěhovali na venkov, svoje psí dětství prožíval na butovickém sídlišti s krásným přírodním okolím, ale perimetru jeho lovecké vášně to bylo málo. Ztratil se nám v Prokopském údolí. Než jsme po marném hledání, zdrcení došli domů, zazvonil mobil.

     „Tady odchytová služba Troja. Jestli čip vašeho pejska souhlasí, tak byste měli být jeho majitelé. Kdy si pro něj přijedete?“

     „Ano ano, to souhlasí, hned jsme tam,“ říká žena, ze které padá obrovský balvan a hned volá synovi. „Tomáši, my to máme přes celou Prahu, z Holešovic to máš kousek, von se tam stresuje někde v kleci, jeď hned!“

     „Houby se stresoval mamčo, ještě na mě vrčel, jako ať ho tam nechám, že tam má plno novejch kamarádů, aspoň tak jsem tomu rozuměl. Von to bude asi magor,“ trochu nasupeně předává syn nevděčného psa.

     Žijeme pospolu už přes deset let. Trochu se uklidnil, ale nesmí ho chytit rapl. Jakousi tichou dohodou jsme si vytvořili hranice kam až, které se snažíme my i on respektovat. Je vidět, že je to pro něj občas hodně těžké, ale snaží se. Nedávno, a to se vracím k nadpisu, mě málem dostal do kriminálu. No dobře, s tím krimem jsem to možná přehnal, ale policejní vachcimrou to silně zavánělo, no posuďte.

     Jdeme tichou ulicí, když tu náhle vyrazí a zmizí pod skříňovým, snad Transitem. Z druhé strany vyběhne kočka a tím by to mohlo, jako už kolikrát skončit, kdyby Bob nemohl zpod auta vylézt. Tahám za vodítko, ale nejde to. Funivě si klekám a koukám pod vůz, kde ve tmě nevidím vůbec nic. Sundavám si bundu a věším ji na tykadlo zpětného zrcátka. Nerad bych o ni přišel. Mám jí sice už nejméně dvacet let, ale stále hřeje a navíc mi sluší.

     Lehám si k boku auta a pohybem, který se na vojně jmenoval „plížením plazením vpřed,“ dosahuji na karabinku u obojku a psa osvobozuji. Zatímco se snažím uvolnit lanko vodítka zašmodrchané mezi šrouby nějaké příruby, Bobeš se začíná přes plot hádat s vlčákem. Vylezu ven, seřvu psa v obavě, aby nevzbudil celou ulici a zkouším se nasoukat pod podvozek z druhé strany. Chodníkový obrubník mojí hlavu pod auťák pustí, ale mému břichu vystaví nekompromisní stop. Opřený o bílou kastli si rozpačitě drbu zpocenou hlavu. Skoro až plačtivě proklínám psa, bedákám, že nemám baterku, nebo alespoň nůž. Vlčák dál štěká za plotem, ale Bobík už sedí vedle mě, protože pochopil, že dědek, nebo jak mi vlastně říká, je opravdu na mrtvici. Ponořím se znovu pod auto, ještě chvilku se tam trápím, než se na mě usměje štěstí. Ulici i podvozek ozáří světlomety auťáku, který projíždí a najednou je to tak jednoduché. Jen ještě schovám nohy, aby mi je projíždějící nepřejel, vyvléknu lanko kolem posledního šroubu a sláva. Hřejivý pocit vítězství, ale vystřídá studená sprcha.

     „Policie, vylezte a zůstaňte ležet!!!“ Tuto výzvu dobře znám z televize. Vím, že to bývá start i k velkému dramatu. Vše se ale rychle vysvětlí, když policisty přesvědčím, že oběť jsem já a viník je ten, který na ně jakousi setrvačností stále vrčí.

     „Víte, von není zlej, jen nemá rád, když se na jeho páníčka křičí.“

     Tak jsem si požaloval a teď musím mazat na večerní procházku. Jen si nesmím zapomenout   baterku a nůž, protože tohle je nekonečný příběh.

 

Autor: Zdeněk Kloboučník | neděle 20.3.2016 12:04 | karma článku: 24,72 | přečteno: 794x
  • Další články autora

Zdeněk Kloboučník

„Ale dědo, kurva se neříká,...

...máš tu vnučky tak se ovládej, co z těch holek potom má vyrůst“, opře se do mě manželka pro moje prostořeké zaklení. Do nastalého ticha se po špičkách ozve odvážnější z potomků.

7.1.2024 v 15:03 | Karma: 21,16 | Přečteno: 599x | Diskuse

Zdeněk Kloboučník

I moje generace měla svoje důchodce

Žádná trága, bylo to normálka, tak proč je to dnes trochu jinak? Já si fakt nevzpomínám, že my, co jsme tehdy chodili hákovat, nadávali na ty, co měli odhákováno a užívali si důchod.

16.10.2023 v 11:19 | Karma: 36,64 | Přečteno: 1069x | Diskuse| Ostatní

Zdeněk Kloboučník

Cikáni a gádžové

Nedávno na Interview TV24 byl hostem pan Patrik Banga. Bezesporu člověk s velkým renomé. V jednom mě ale překvapil, když na konstatování redaktora, že většinová společnost spíš straní Ukrajincům snad proto, že oni pracují?

11.8.2023 v 17:46 | Karma: 39,12 | Přečteno: 1790x | Diskuse| Ostatní

Zdeněk Kloboučník

Pan prezident

Pan prezident se chová opatrně a diplomaticky. Tady připusťme, že asi musí, chce-li být hlavou nás všech. Přesto se někomu může zdát, že je to chvílemi jak u chytrý Horákyně, co dokázala bejt nahá i voblečená.

1.7.2023 v 18:09 | Karma: 26,01 | Přečteno: 639x | Diskuse| Ostatní

Zdeněk Kloboučník

Casanovou na starý kolena

Umění balit holky se v partě kluků a později chlapů, už od puberty vždycky cenilo. Kdo to uměl, stál na vyšším šprinclíku hierarchistických štaflí začínajících mistrů světa.

23.3.2023 v 21:45 | Karma: 20,88 | Přečteno: 405x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 191
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1318x
Důchodce na plnej úvazek

Seznam rubrik