Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Proč jí říkáš bábo

     Moje otázka o několik let staršího souseda zaskočila. Po krátkém tápání se pochlapil, a že prý nazývá věci pravými jmény.

     „No dobře, ale před lety, když jsme se sem přistěhovali, to byla Věrka:“

     „A co je ti vlastně do toho,“ zaútočil.

     „Samozřejmě moc, protože i já si prožívám manželství třetího věku. Říká se, že láska kvete v každým věku a jak tak koukám po hladině svých vrstevníků, vidím, že i uvadá. Víš, abys mi rozuměl, já nehodlám řešit tvoje manželství, do něho mi vážně nic není, spíš hledám odpověď, kdo nebo co sype písek do soukolí, který už, jak sem si myslel, prověřil čas. Na co si dát bacha, aby se ten manželskej strojek na starý kolena nerozsypal.“

     „Hele, já ti to řeknu. Ta moje šíleně buzeruje. Posekej zahradu, přesaď mi to roští, vem si čistý prádlo, nechlastej tolik, zase koukáš na fotbal a to je pořád do kola. Dyť tohle je domácí násilí, při kterým sice neteče krev, ale přibejvaj jizvy, ne na těle, ale na duši. I ty je máš, jenomže vy podpantofláci to nikdy nepřiznáte.“

     Hovor, od kterého jsem čekal, že mě někam posune, že budu o něco chytřejší, dostával agresivní kontury, až jsem se musel ohradit.

     „Já že sem podpantoflák. Já, kterej doma vládne rukou ocelovou. Já chci bejt jenom spravedlivej. Hele, teď budu prát svoje špinavý prádlo i když tuším, že ty to máš podobný. Kolem baráku a zahrady je vždycky práce dost a mě to i baví, už i proto, že to dělám, když mám na to náladu a čas. Ženský ale musejí stále dokola uklízet, žehlit, nakupovat, vařit, mejt nádobí, prát. Ta monotónnost, uznej, musí bejt ubíjející. Ten kolotoč se nesmí nikdy zastavit, to bysme snad měli zase uznat.“

     „Aby si se z nich neposral. Nahází to všechno do myček a praček a pak maj fůru času si přemejšlet a buzerovat. Jo kdysi, moje máma musela zatopit v prádelně pod kotlem, nastrouhat do něho jelena (mýdlo), vytáhnout necky a valchu a pořádně si máknout. Dneska je to brnkačka.“

     Ne, tenhle rozhovor mě nikam neposunul, ale nečekal jsem, že bude mít pokračování.

     „Ty se nedíváš na fotbal,“ zeptá se přes plot sousedka Věrka s hráběmi v ruce.

     „Ne, já tomu moc nerozumím a tak mě to ani nebaví.“

     „To ten můj by si moh voči vykoukat, ale já sem ráda, aspoň se nehádáme,“ smířeně odpověděla a já si v té souvislosti vzpomněl na rozhovor s jejím mužem. Zdají se mi každý trochu z jiného těsta. Ona je akční, on spíše pohodář. Chvilku zaváhám, zdali se to hodí, ale osmělím se.

     „Můžu se tě zeptat Věrko, na co tě Vlastík nabalil.“ Otázka jí nezaskočila, dokonce se rozesmála.

     „Už je to hodně dávno, ale já si na to přesně pamatuju. Já byla tehdy pitomá, úplně zblázněná do tehdy populárních filmů o Vinetuovi. No a protože Vlastík vypadal skoro jako Oldšetrhend, tak se mu nedalo odolat.“

     Pro pobavení to večer říkám manželce a ta si jen přisadí otázkou, abych se podíval, co dneska zbylo po všech těch Old Shatterhandech, Dartagnanech a Belmondech. Trochu se ohradím, ale jen v nadsázce.

     „A to, že si mi svým pravidelným vyvařováním zničila postavu, to nevadí.  Dyť já jí měl jak Michelangelúv David, a tu dnešní tykev si připiš na svůj účet. Taky máš svojí vinu, že už nejsem Dartaňan. Ale neva, já ti to odpouštím, protože vím, že mě, i když mi to neříkáš, máš pořád ráda. Dneska v noci, když si se ve spánku zavrtěla, tak mi tvoje dlaň přistála na hlavě a ty si mi začla hladit. Bylo to hodně spontánní a o to upřímnější.“ Manželka se zamyslí.

     „Jo, taky si na to matně vzpomínám. Já myslela, že je to Bobíček, ale máš asi pravdu, zdál se mi ňákej vypelichanej.“

 

 

 

Autor: Zdeněk Kloboučník | pondělí 19.9.2016 18:19 | karma článku: 24,75 | přečteno: 845x
  • Další články autora

Zdeněk Kloboučník

„Ale dědo, kurva se neříká,...

...máš tu vnučky tak se ovládej, co z těch holek potom má vyrůst“, opře se do mě manželka pro moje prostořeké zaklení. Do nastalého ticha se po špičkách ozve odvážnější z potomků.

7.1.2024 v 15:03 | Karma: 21,16 | Přečteno: 599x | Diskuse

Zdeněk Kloboučník

I moje generace měla svoje důchodce

Žádná trága, bylo to normálka, tak proč je to dnes trochu jinak? Já si fakt nevzpomínám, že my, co jsme tehdy chodili hákovat, nadávali na ty, co měli odhákováno a užívali si důchod.

16.10.2023 v 11:19 | Karma: 36,64 | Přečteno: 1069x | Diskuse| Ostatní

Zdeněk Kloboučník

Cikáni a gádžové

Nedávno na Interview TV24 byl hostem pan Patrik Banga. Bezesporu člověk s velkým renomé. V jednom mě ale překvapil, když na konstatování redaktora, že většinová společnost spíš straní Ukrajincům snad proto, že oni pracují?

11.8.2023 v 17:46 | Karma: 39,12 | Přečteno: 1790x | Diskuse| Ostatní

Zdeněk Kloboučník

Pan prezident

Pan prezident se chová opatrně a diplomaticky. Tady připusťme, že asi musí, chce-li být hlavou nás všech. Přesto se někomu může zdát, že je to chvílemi jak u chytrý Horákyně, co dokázala bejt nahá i voblečená.

1.7.2023 v 18:09 | Karma: 26,01 | Přečteno: 639x | Diskuse| Ostatní

Zdeněk Kloboučník

Casanovou na starý kolena

Umění balit holky se v partě kluků a později chlapů, už od puberty vždycky cenilo. Kdo to uměl, stál na vyšším šprinclíku hierarchistických štaflí začínajících mistrů světa.

23.3.2023 v 21:45 | Karma: 20,88 | Přečteno: 405x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Z mrazu konečně do tepla. Už dnes bude 17 stupňů, o víkendu i přes 20

26. dubna 2024  8:21

Chlad a mráz zřejmě končí. Meteorologové avizují už na pátek teploty přes patnáct stupňů, o víkendu...

Ukrajinci dočasně stahují tanky Abrams. Jsou zranitelné při nasazení dronů

26. dubna 2024  8:01

Ukrajina dočasně stáhla z boje americké tanky Abrams M1A1, které se ukázaly být zranitelné při...

„Smrt režimu.“ Za nápis si má nezletilá ruská studentka odpykat 3,5 roku

26. dubna 2024  6:20

Ruský vojenský soud odsoudil žákyni desáté třídy, sedmnáctiletou Ljubov Lizunovovou ke 3,5 roku...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb se utkají v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42

Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která bude...

  • Počet článků 191
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1318x
Důchodce na plnej úvazek

Seznam rubrik