Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

E-koloběžku ne

Na řídítkách jsem zmáčknul vyšší „lévl“ a pořádně to rozjel. Zelená ručička displeje stoupala stejně jako moje nadšení, že jsem fakt dobrej.

S vítězným pokřikem jsem předjel vnučky na kolech, právě bojujících s mírným dokopečkem. A pak se to stalo. Poslední, co si vybavuju je, jak letím přes řídítka toho ďábelskýho koloběžkovýho stroje.

Prý to první salto mortále bylo jak vystřižený z čítanky, i do varieté bych s ním asi mohl. Ten druhej kotrmelec už byl hodně rozcuchanej a pak nastalo ticho.

Ležím na zádech, koukám na oblohu a tápu, vo co tady jako de. Nade mnou se vznáší dva andělíčkové a oplakávají mě. Že by až tak. Ne, neoplákavají, oni pláčou a jejich „Dědo, dědečku, tobě teče z hlavy krev,“ mě vrací do reality.

 

Stojím nahatej v kuchyni, moje samaritánka něčím natírá můj silniční lišej a vyčítavě mlčí. Mně taky do řeči není. To je tak vždy, když bohatýr ze sebe udělá pitomce, to se prostě nevokecá.

      „Prej si udělal dva kotrmelce.“

      „A jéjej, cácořice žalovaly, cóó,“ mračím se.

      „Ale vůbec ne, tahala jsem to z nich jak z chlupatý deky. Myslím, že eště teď jsou v šoku, brání žena vnučky, ale dál mě palicí výčitek mlátí po hlavě. Někdy zalituju, že nemáme italský manželství. Letícímu talíři uhnete, ale ženino mlčení si mě najde kolikrát i pod peřinou.

      „Prej jste byli v hospodě.“

      „V hospodě jsme nebyli, ale na terase, tak jako obvykle. Dali jsme limču, pivo, pětkrát „Prší“ a kolem Litavky valili domů. No a tam se to stalo. Ta blbá koloběžka s dědkem řízla vo zem, to jsi chtěla slyšet, nebo co vlastně chceš,“ začínám se trochu stavět „na pacičky“, jak říkaval můj táta. „Všechno zavinil náš synáček, proč mi tu pitomou koloběžku pučoval,“ zkouším se o svojí pitomost podělit. „Prej taťko, ať to máš s holkama přes prázdniny jednoduchý, tohleto tě bude vozit samo. Já ti něco řeknu, kočičko, takovouhle blbost za dvanáct táců bych si nikdy nekoupil. Jó, jsem rád, že se našim dětem daří, ale tomuhle už se říká roupy. Má to malý kolečka, nebezpečně úzký řídítka, ty když se ti zvrtnou letíš,“ melu si svou, jen nepustit samaritánku ke slovu. Ta jen vrtí hlavou, kdy že dostanu rozum. 

Suma sumárum to dopadlo dobře. Ranky byly, díky deformačním zónám co má každej tlusťoch, jen povrchvý, až na ten hrudníček. Pomlácený žebra prej bolí víc jak zlomený. No, spaní tři neděle v křesle jsem taky přežil a než cácorkám skončily prázdniny, děda byl zase ve formě.

     

Autor: Zdeněk Kloboučník | pátek 7.2.2020 12:18 | karma článku: 25,84 | přečteno: 941x
  • Další články autora

Zdeněk Kloboučník

„Ale dědo, kurva se neříká,...

...máš tu vnučky tak se ovládej, co z těch holek potom má vyrůst“, opře se do mě manželka pro moje prostořeké zaklení. Do nastalého ticha se po špičkách ozve odvážnější z potomků.

7.1.2024 v 15:03 | Karma: 21,16 | Přečteno: 599x | Diskuse

Zdeněk Kloboučník

I moje generace měla svoje důchodce

Žádná trága, bylo to normálka, tak proč je to dnes trochu jinak? Já si fakt nevzpomínám, že my, co jsme tehdy chodili hákovat, nadávali na ty, co měli odhákováno a užívali si důchod.

16.10.2023 v 11:19 | Karma: 36,64 | Přečteno: 1069x | Diskuse| Ostatní

Zdeněk Kloboučník

Cikáni a gádžové

Nedávno na Interview TV24 byl hostem pan Patrik Banga. Bezesporu člověk s velkým renomé. V jednom mě ale překvapil, když na konstatování redaktora, že většinová společnost spíš straní Ukrajincům snad proto, že oni pracují?

11.8.2023 v 17:46 | Karma: 39,12 | Přečteno: 1790x | Diskuse| Ostatní

Zdeněk Kloboučník

Pan prezident

Pan prezident se chová opatrně a diplomaticky. Tady připusťme, že asi musí, chce-li být hlavou nás všech. Přesto se někomu může zdát, že je to chvílemi jak u chytrý Horákyně, co dokázala bejt nahá i voblečená.

1.7.2023 v 18:09 | Karma: 26,01 | Přečteno: 639x | Diskuse| Ostatní

Zdeněk Kloboučník

Casanovou na starý kolena

Umění balit holky se v partě kluků a později chlapů, už od puberty vždycky cenilo. Kdo to uměl, stál na vyšším šprinclíku hierarchistických štaflí začínajících mistrů světa.

23.3.2023 v 21:45 | Karma: 20,88 | Přečteno: 405x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

EU se od zemí jako Česko naučila hodně o Kremlu i Putinovi, řekla Leyenová

26. dubna 2024  18:09,  aktualizováno  18:29

Díky hořkým zkušenostem, které mají země ze středu a východu Evropy se Sovětským svazem, se...

Zkusil unést hocha ze školky, vydával se za jeho matku. Mladík dostal rok vězení

26. dubna 2024  18:16

Nejprve telefonicky a poté i osobně se čtyřiadvacetiletý muž snažil vynutit si vydání chlapce z...

Po havárii na koloběžce skončil v řece, bezvládného muže museli oživovat

26. dubna 2024  17:24

Bezvládného muže vytahovali krátce po čtvrteční půlnoci policisté z řeky Svitavy v brněnských...

V bytě mám cizího muže, volal majitel strážníky. Vetřelce našli v posteli s pivem

26. dubna 2024  17:05

Neznámý návštěvník se ve čtvrtek odpoledne objevil muži v bytě na českobudějovickém sídlišti Máj....

  • Počet článků 191
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1318x
Důchodce na plnej úvazek

Seznam rubrik