Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Přes přejezd jsem jel nesčetněkrát. Proč nejsem mrtvý a ostatní ano? Jakou jinou "práci" má řidič při přejíždění přejezdu, než se věnovat dopravní situaci? Pokud se blížím k nějakému místu, která vyžaduje soustředění, řeknu ostatním, aby byli ticho, ztlumím i rádio, pokud hraje, a sleduju situaci kolem sebe.

Jaký je v tom problém?

0 0
možnosti

P64e23t21r 44L86a17n75g31e95r

15. 7. 2019 14:02

A ještě jednu poznámku pro řidičská esa a supermany, kteří napadají pana Vodvářku. Člověk je tvor chybující a nedokonalý. Nikdy nevíte, kdy vy sami uděláte jakoukoliv fatální chybu. Chtělo by to od vás trochu pokory a respektu.

Osobně mám zkušenost, že ti, kteří si o sobě myslí, jak jsou dokonalí stoprocentní řidiči, obvykle nedosahují ani průměrných řidičských schopností a nemají ponětí, co je to čitelná jízda, jak správně zaparkovat a jak se dává blinkr.

2 0
možnosti

Určitě jsem jeden z těch nedokonalých řidičů, ale na rozdíl od těch "lepších", než jsem já, ještě žiju a nezpůsobil jsem svou jízdou žádnou nehodu.

0 0
možnosti

P56e20t16r 46L54a67n69g56e98r

15. 7. 2019 13:56

I když jsem za 33 let řidičské praxe žádnou "botu" na přejezdu z nepozornosti neudělal, myslím si, že výraznější světla a hlasitější zvukový signál na přejezdu nemohou být na škodu. Platí to i obecně, dobré, správné a výrazné dopravní značení je předpokladem bezpečnosti na cestách.

2 0
možnosti

Moje zkušenost z nedávné doby. Železniční přejezd severně od Brna se světelnou signalizací, která "většinou" funguje. Jezdí tam naštěstí jenom lokálka a to vzhledem k profilu trati ne moc rychle. Jedu a výstražná světla / bílá/ nesvítí, v nevelké vzdálenosti vidím vláček, takže zastavím a počkám až přejede. Aha, porucha musím to nahlásit, řeknu si. At se nestane nějaké neštěstí. Za 20 minut po příjezdu domů volám na linku 112 /nebezpečí všeho druhu/ a ohlásím nefunkční signalizaci. Službukonající slíbil, že to ohlásí na patřičná místa. Asi za čtvrt hodiny mě zavolal nějaký policista a dost přezíravě mě začal poučovat, zda neznám vyhlášku, že je to v naprostém pořádku. Když světla nesvítí tak se z takového přejezdu, stává ten úplně obyčejný označený výstražným křížem, jako někde v polích kde přejede nějaký traktor jednou za tři dny. Já samozřejmě vyhlášku znám a vím že to tam je /podle dost neštastně napsáno/ - použil bych spíše jiný výraz. Podle mého názoru, když tam ty světla jsou, tak mají fungovat - jinak je to porucha.Co dělat třeba v noci, spoléhat se, že vlak houká? A to byl celkem frekventovaný přejezd. Jezdí tam autobusy. Podle mě dráhy / dnes SŽDC/ nebo jak se to jmenuje, budou vžycky tvrdit, že signalizace fungovala, poruchu nepřiznají a bude to vždy na řidiči. Železniční přejezd není totéž co světelná křižovatka ve městě, kde když světla nefungují /např. v noci / platí značky. Člověk chce zabránit případnému neštěstí a ještě dostane od policajta vynadáno. Takže jsme se pohádali a málem jsem ho poslal do ... Brusele. A když jsem tam jel příště, tak světla zase fungovaly.

7 0
možnosti
Foto

Oni jsou i experti, co dokážou přerazit závory.

1 0
možnosti

To ano, ale to už je vskutku jejich problém, to už se na málo viditelnou signalizaci nedá napasovat.

1 0
možnosti

Já věřím tomu, že 9 z deseti (možná i víc) vjede na blikající přejezd úmyslně. Proč si to myslím? Z osobní zkušenosti vím, že blikající světla a to klinkání je nepřehlédnutelné. V podstatě si moc neumím představit, že bych byl schopen přehlédnout sestavu 3 značek upozorňující na blízkost přejezdu, velký kříž a velká světla. Maximálně někdy při svítání nebo soumraku bych byl schopen o tomto uvažovat, ale to jsou dost výjimečné situace.

Zato se mě osobně stalo, že když jsem zastavil před blikajícím přejezdem a naproti mě zastavilo auto v protisměru, že mezi námi prokličkoval jeden pospíchálek. Takže asi tak, není třeba měnit žárovky, ale problém je v řidičích.

10 0
možnosti
Foto

Ale s tím, že jsme občas nepozorní, pokoušíme se za jízdy zpacifikovat děcka, aby se zklidnily, miminu vypadne dudlík.. S tím naprostý souhlas.

1 0
možnosti
Foto

Přes takové věci se řidič za jízdy musí přenést a řešit je až při zastavení (byť by zastavil jen kvůli tomu).

2 0
možnosti
Foto

Je to strašlivá tragédie.

Přesto si nemyslím, že šlo o nepozornost. U nás je jeden takový přejezd, kde si lidé myslí, že ho naprosto dobře znají. Takže červené světlo nic neznamená, minule jsem na vlastní oči viděla, jak při tom vlezli na přejezd i s kočárkem! To stihnou.

Kousek od Litvínova, směrem na Duchcov je přejezd bez světel, ale je tam STOP. Několikrát jsem tamtudy jela, zastavila.. jako jediná. Ostatní pouze pribrzdi. Přitom z jedné strany je zatáčka, je opravdu nutné zastavit a rozhlédnout se.

Někdy si fakt připadám jak trotl, když dodržuju předpisy a kamioňák, jedoucí za mnou, mě problikava, proč jako jedu v obci 50-nedavna zkušenost.

5 0
možnosti
Foto

Zažil jsem to a vím to. Jednou jsem jel po městě Olomouc, svítilo mi do očí slunce, zrovna jsem něco řešil se svou ženou a projel jsem nechráněný přejezd a za mnou zhruba po 2 vteřinách přejel vlak. Teprve poté jsem se s hrůzou ohlédl a zjistil, že blikají červená světla.

Já jsem měl na rozdíl do těch zabitých štěstí. Ten, kdo si myslí, že se mu to nemůže stát, se prostě mýlí.

Karma

9 0
možnosti

Řidič, který "řeší něco se ženou" v okamžiku, kdy přejíždí nechráněný železniční přejezd, a to navíc v době, kdy blikají červená světla, nepatří na silnici. Od takového řidiče se dá očekávat, že je stejně "pozorný" i v jiných dopravních situacích.

4 1
možnosti

I94v76o 97Ž41á73č35e88k

15. 7. 2019 7:29

Tak nevím. Nejsem řidič, ale občas se vozím v autě jako pasažér. Jsem už starší člověk, nevidím a neslyším jako zamlada. Ale tu signalizaci bych nepřehlédl.

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS