Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ZZ

S tím Michálkem jste to trefil přesně.

Čím větší město, tím větší procentuální koláč lidí závislých na státní kase.

0 0
možnosti
Foto

Zdeňku, já vůbec nebudu odbíhat do politiky (však už mě znáš), ale řeknu to lidsky po svým. Přes čtyřicet let jsem pracovala, až se na mém pracovišti ve škole smrákalo k tomu, že se budou nám, nepedagogickým snižovat úvazky, z nedostatku žáků (ale škola se nezmenšila) Proto jsem rozumně uvážila předčasný důchod. Sotva jsem si ulehla na gauč, kolem sebe fůru knížek (to z nudy), už mi vibroval mobil s prosíkem o zástup. A tak to trvá dodnes. Už je to pár let, kdy my "duchny", jsme vždy k ruce, protože sakra moc dobře víme, co to je, když chybí kuchařka, uklízečka, nobo školník. A už ta představa, že je někdo blízký "ve štychu", nás nenechá být v klidu. Nesčetněkrát jsem se přesvědčila, že mladým je to prostě tak nějak fuk. Co ti k tomu víct říct. Každý na to musí přijít sám a silácký řeči nikam nevedou. Měj se fajn a dík za tohle téma.

2 0
možnosti
ZK

Ahoj Jitko. Že je tady něco blbě, vnímáme asi jen my starší, protože za nás to bylo jinak. Z pohledu později narozených je to normálka a vůbec jim neva, to slábnutí vzájemnosti. Možná o tom ani nevědí.

Rád poklábosím s vrstevníky, s mladejma už moc ne. Připadá mi, že od nich občas visí ve vzduchu velkek otazník, co to ten dědek tady mele.

Měj se fajn a díky za krásný pohledy z posledního blogu.

1 0
možnosti
Foto

J80o60s60e62f 89B76á95r50t10a

16. 10. 2023 17:52

Spíše by to volební právo měli posoudit ti aktivisté sami u sebe.

4 0
možnosti
JR

co mam vysledovane, tak ta nevrazivost je vyvyolana medialni masirkou, ktera pise "v souvislosti o nekom a o necem"..matky s malyma detma jsou na tom hur, budouci duchodci za 40 let na tom budou hur...a schvalne a proc asi...jen jedno mi neni jasne-kazdy mame doma nejakou babicku nebo dedu v duchodu-smarja ja jsem stastna, ze je mam a nikdy by mi nenapadlo jim vycitat duchod...to jako ti, co tuhle averzi organizuji, doma zadne seniory nemaji, nebo je nemaji radi?pracovali cely zivot, odvadeli davky a ted maji skemrat, nebo se stydet?schvalne se k nim snizuje ucta, ale vim, ze jsou i taci, co v ramci celozivotni touze po zalibeni se, si ji snizuji sami

7 0
možnosti
MC

Jsem v důchodu 3/4 roku, přesluhoval jsem celých 12. let a nebýti toho, že závist mnohých mladších spolupracovníků přesahovala únosnou mez, vydržel bych aktivní i další roky. Mnozí mladší soukmenovci nechápou, že si jako pracující důchodci platí stejně tak, jako oni zdravotní i sociální pojištění. Tak místo, aby byli rádi, že si to nadále platí sami je jejich závist nepatřičná.

5 0
možnosti
PD

P48e16t81r 28D39r87a61p57a31l

17. 10. 2023 9:46

Mě teda čeká důchod za 5 let, ale v tomto s vámi nesouhlasím. Že si platite ze mzdy pár korun na pojištění nic nemění na tom, že pobirate důchod, i když pracujete. Důchod v průběžném systemu není komerční spoření, které si vyberete. Je to sociální dávka pro ty, co už nepracují. Podporu v nezaměstnanosti nebo nemocenskou taky neberete, když pracujete. Druhým aspektem je to, že díky souběžnému pobírání důchodu se takový zaměstnanec může podbizet požadovanou nižší mzdou a tím srazí mzdovou hladinu i těm ostatním.

0 0
možnosti
Foto

Mě se teda ta dehonestace důchodců nelíbí, žila jsem v zahraničí a tam si nikdo nedovolil takhle se do seniorů navážet, i když se motali všude, vysedávali po kavárnách nebo restauracích, tak nechápu, že současné vládní strany pořád omílají seniory jako důvod schodků rozpočtu. A mladým by bylo dobré připomenout, že naše generace měla děti obyčejně kolem 20 let věku, takže jsme si zajistili plátce důchodů na rozdíl od dnešních mladých, kteří do zakládání rodin tolik nespěchají.

11 0
možnosti
Foto

J32a23n 71Š30i77k

16. 10. 2023 13:15

Nevím o tom, že by tady byla nějaká velká skupina mladých, která by nadávala na důchodce. Zmínil jste pár příkladů, třeba Mádla. No, a? Jsou nějací další? Jde o nějaký masový jev? Pokud ne, tak potom nechápu o čem vlastně píšete. A ano, to, že jeden člověk v produktivním věku stěží uživí dva v důchodovém, není žádný ideologicky zbarvený názor. To je totiž, milý pane, fakt. Hezký den

1 1
možnosti
Foto

Pane Šiku, na fotce nevypadáte mladě ale garantuju vám, že až vám bude víc, tak se vám nebude líbit, když se o vás budou pořád otírat, že kvůli vám nejsou peníze na letadýlka, nepřizpůsobivé atd. A senioři určitě nemůžou za špatné hospodaření politiků.

10 0
možnosti
VF

Trošičku mě ty řeči o důchodcích mrzí, občas mám chuť se ozvat, ale pak si řeknu "zaplať pán Bůh", i v 80 to jde!

Jak pravil Jiří Paroubek - no řekněte, kdo to má!

2 0
možnosti
JK

J56a39n 98K68a36r16a73s89e36k

16. 10. 2023 13:39

kdyz vy holky se dozivate v plne svezesti o 10 let vic, vam se to mluvi. Mne je o hodne min nez Vam a uz me vsechno boli.

Navic vy jste se narodila za valky, detsvi prozila v dobe komunistickeho teroru, to je jasne, ze Vam dnesni doba blahobytu pripada prijemna.

Ale co maji rikat mladi lide, kteri se narodili do hojnosti a prepychu a problemy a starosti neznaji. Pro ty musi byt dnesni Petidemolice naprosty horor.

1 0
možnosti
  • Počet článků 191
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1318x
Důchodce na plnej úvazek

Seznam rubrik