Pan Gazdík mi to vysvětlil

     Nedávno jsem zaregistroval nápad o polovinu snížit počet poslanců v dolní komoře a senát pak dokonce zrušit.

     Přiznávám, že jsem na to tiše kývnul a dál si šel po svém. K opuštěnému tématu mě vrátila debata na obrazovce, kde to pan poslanec Gazdík označil za předvolební populizmus. Redaktorka to však nechtěla jen tak vzdát a argumentovala i tím, že v okolních státech jsme v počtu volených zastupitelů skutečnou jedničkou. Také zájem občanů o senátní volby, který je čím dál mizernější, svědčí o čím dál mizernější důvěře v toto těleso.

     Tázaného to však nezaskočilo a vysvětlil, že naše veřejnost nemá ještě tak pevně zažité demokratické principy a proto je třeba silného zastoupení. Já na to s rozpaky kývnul ne tak intenzivně jako on, který kývavě přitakával svojí pravdě. Říkám s rozpaky, protože jsem mezi řádky jeho slov zacítil něco o holotě, která není schopná jít v tom správném směru. Ale jo, demokracie je křehká věc a čím více jejích ochránců, tím lépe.

     O několik dní později v jiné debatě vysvětloval pan Gazdík mimo jiné, že STAN chtějí vrátit vládu zpět lidem a nemohou dále koukat, jak bují státní správa. Ta armáda úředníků tvořící barikádu, přes kterou prostý občan není skoro ani vidět.

     Tentokrát jsem nekývl, ač jsem s Vámi, pane poslanče, souhlasil. Řekl jste to lišácky, že státní správě pustíte žilou. Máte pravdu, to by mohlo ve volbách zabrat. Z parlamentního rybníku vytahovat špunt ale nebudete, protože to je nebezpečný populizmus.    

Autor: Zdeněk Kloboučník | neděle 19.3.2017 13:28 | karma článku: 33,95 | přečteno: 1268x
  • Další články autora

Zdeněk Kloboučník

Cikáni a gádžové

11.8.2023 v 17:46 | Karma: 39,12

Zdeněk Kloboučník

Pan prezident

1.7.2023 v 18:09 | Karma: 26,01

Zdeněk Kloboučník

Casanovou na starý kolena

23.3.2023 v 21:45 | Karma: 20,88

Zdeněk Kloboučník

Pane Volodymyre

20.9.2022 v 13:14 | Karma: 21,83

Zdeněk Kloboučník

Brusel je nahej

4.11.2021 v 12:30 | Karma: 37,03
  • Počet článků 191
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1318x
Důchodce na plnej úvazek

Seznam rubrik